lördag 31 januari 2009

CHILI CHICKEN KORMA

Igårkväll åt Amanda och jag middag hos vår lilla mamma. Vi (jag) bestämde att vi skulle äta Carne en Cebollada, stekt kött med stekt paprika och lök. Till det åt vi queso fundido, tortillas, guacamole, salsa och gräddfil. Gissa vem som gjorde salsan och guacan? Your's truly, så klart, jag använde en färsk jalapeño och jävlar vilken kick det var i den, det räckte med en liten till båda såser. I love Mexican food!

Ikväll ska jag och Amanda gå till Indian Garden! Det var så hesmkt länge sedan jag var där och åt, undrar om jag ska ta min gamla favorit chili chicken korma eller nåt annat, tänkte sätta sätta mig o läsa menyn nu.

Vad händer annars? Jo jag tänker oerhört mycket på mat för barn, hur vågad vågar jag vara, näringsinnehåll, kostnadskontroll, variation, fiskrecept. Dessutom ska jag baka bröd varje dag. Funderar på om jag borde ladda ner alla program som handlat om stjärnkockar som måste rädda barnen från dålig mat?! Äsch, jag är bara nervös, behöver nog bara vänja mig vid tanken.

Inga kommentarer: