måndag 30 mars 2009

Update


Ungefär så här ser det ut hemma, fast stökigare och med fler möbler och prylar upptryckta mot sängarna nu. Det är det forna vardagsrummet som för tillfället är nån slags anvancerad "hela havet stormar"anläggning medans lägenheten målas om. Så det blir picnic i sängen någon vecka framöver. Ikväll ska jag äta lite rostbiff, färska böngroddar, avokadofetakräm, hoummus med soltorkade tomater, vinägrad lök och lite grönsaker med Markattans ekologiska fyra sädeslag-bröd. Eventuellt så köper Amanda med sig glass hem. Jag var tvungen att handla idag och hittade bit högrev till nersattpris så imorgon blir det långkok, ska försöka komma på nåt nytt. Jag kan ju alltid göra chili men det känns gjort, skulle vilja testa nåt med lite lättare smaker, asiatiskt kanske? I värsta fall åker den in i frysen om jag inte kommer på nåt.

Imorgon blir det ett fiskrecept eller två eller det blir nog mest tips på vad man kan hitta på eftersom jag i princip gör samma sak med variationer, jag tillagar den i ugn med olika täcken eller såser.

Inga kommentarer: