onsdag 21 juli 2010

Födelsedags meny!

Åh, vad besviken jag är på att det inte finns några bilder på maten från min fest för jag excellerade verkligen. Inte bara gott utan snyggt, riktigt snyggt och gott men jag trooor att jag har kanske tre astråkiga bilder men börjar med menyn så jag lägger jag de tråkiga bilderna under.
Vi började med kakor och fika på eftermiddagen sen fortsatte vi med riktig mat på kvällen.

TÅRTKALAS
  1. Upside down apricot tart
  2. Pistagebrownie med Créme de Cassis-tryffel (en megahit, ett av mina stoltaste ögonblick, så nöjd är jag med receptet)
  3. Mini-pavlovor med rårörda jordgubbar och vispgrädde
  4. Kaffe, fläderlemonad, mineralvatten, mousserande vin och flädersaft

KVÄLLSBUFFÉ
  1. Skagenröra (äkta)
  2. Stenbitsrom, gräddfil, finhackad rödlök, dillvippor
  3. Blancherade primörer; rädisor, sockerärtor, knipplök och sparris med hollandaisesås till
  4. Ost- och lökpaj
  5. Kryddrubbad rostbiff i Créme de Cassis-sky, pepparrotssås och rostad lök
  6. Färskpotatissallad med rädisor, gräslök och dijonette
  7. Grönsallad
  8. Vilda tomater
  9. Surdegsbaguetter, smör och herrgårdsost
  10. Öl, vitt-, rött- och rosévin både stilla och mousserande, Skånes, Bärsnapz och cider.
Nu till de tråkiga bilderna som finns.

Mina minimarängbottnar till pavlovorna.

Färskpotatissallad innan den blandades
Pistagebrownie med tryffel, dekorerad med pistagepulver, rosenblad, fläderblom och ringblomsblad. Först kantskar jag den för att sedan skära den i små kvadrater som en liten petit four. Recept kommer.

Over and out!

1 kommentar:

Mikkan sa...

Fantastigo! Inväntar receptet, låter makalöst med en creme de cassis-cremé!