onsdag 17 oktober 2012

OMG

Denna moderna sagoantologi läser jag nu
Jag är veckans matnörd för att jag inte kan bestämma mig!!! Lisa FW hade det otroliga tillfället att få bjuda den otroliga skräckförfattaren Kelly Link på lunch härom veckan, i blogginlägget om det frågade Lisa FW vad för drömgäst vi skulle ha till bords. Eftersom jag är en maximalist som har oerhört svårt att välja någonting drog jag till med flera av mina favoritförfattare vilka (i princip) alla har magiskrealism, fantasy, sagoberättande, transcenderande teman, mörker och överlevnad (fysisk och psykisk) gemensamt. Det var bl.a. Jeanette Winterson, Angela Carter, Neil Gaiman och GRRM som bjöds på bankett av mig, jag har dock en gnagande känsla av att jag har glömt att bjuda någon. Allan Moore, skulle ju givetvis var väldigt välkommen men det är ändå någon mer som jag har glömt bort. Nu får jag ju för mig att jag nog skulle kunna bjuda J.K. Rowling och Suzanne Collins också.

Inga kommentarer: