fredag 10 april 2009

The Passion of the Kristin


Jag lagar mat. Hur kul som helst. Stora projekt, flera rätter, vissa grejer är inte ens helt uttänkta än! Bild ovan är köket, ja, jag är hos föräldrarna eller dom är i Val d'Isère, jag är hundvakt! Det blir bara jag och Amanda som dinerar, misstänker att 1 kilo lammstek är lite väl mycket kanske men, men. Här är årets överdrivna påskmeny!

Förrätt
Filodegspaj med chèvre, rödbetor och salladslök.
Varmrätt
Lågtempad lammstek med potatissallad på ugnsrostade Ratte, pärltomater och knallgrönörtsås, sparris.
Efterrätt
Citronmärangpaj

Ja, det är nog så här menyn ser ut.... försökte kavla ut degen till efterrättspajen och den ville inte alls som jag ville så den får åka in i frysen en stund. Rödbetor kokar, annars händer inte så mycket... dessvärre. Det som ska göras är; stoppa in de små potatisarna i ugn, blindbaka pajskal, fixa filopajen när rödbetorna är klara, koka/grilla sparris, göra örtsåsen, citronfyllning och vispa maräng. Var tog tiden vägen? Hunden vill ut också, ja, ja det blir väl middag vid nio.


Snart blir det ett glas vitt vin också, fredagsmys! Urk, hatuttryck.

Inga kommentarer: