söndag 19 april 2009

Veckouppdateringen!

När allt löste sig med datorn en vecka sedan så började strömsladden glappa och den lilla datorn kan inte få mat, smäller upp lite grejer från veckan nu! Den här veckan har flutit förbi fort som attan och jag har knappt lagat mat hemma överhuvudtaget. Om jag lyckas hitta mobilsladden så blir det bilder från jobbet!

Mor & far kom hem från Val d'Isère i måndags och vi fick lite presenter, en äcklig valnötstårta, den har jag inga bilder på eftersom jag ogillade den. Sen fick vi en getost som stinker lagård men guuuuud vad god den var, sist men inte minst fick vi en korv med hasselnötter i, supergod den med, lagom fet med himmelsk knaprighet från nötterna och en torr god eftersmak.

Middag igår blev osttortellini med köttfärssås, comfort food.

I fredags åt jag på Bröderna Olsson, kompis Elin fyllde år i torsdags, de andra åt deras larger than life hamburgare och jag åt köttbullar. Köttbullarna var lite stora och ordentligt vitlökiga, moset var lagom vitlökigt, mjällt potatissött och smörigt salt. Tillbehören lingon, vitlöksgräddsås och pressgurka med vitlöksbitar var precis goda som jag ville, däremot blev magen rätt arg på mig sen. Innan åt vi deras dekadenta vitlöksbröd, krispigt och salt på utsidan, gult och smörigt på insidan med massor av vitlök utan att vara metalliskt starkt. Längtar redan tillbaka! Bröderna Olsson lär aldrig får en stjärna i Guide Rouge men är en så bra restaurang, lokalen är trivsam, homey med massro av roliga grejer att titta på. Maten är varm, homey, mättande utan krusiduller och väldigt rimligt prissatt! Gå dit om du inte varit där.

Okej. Under kommer bilder på korven och osten.




Inga kommentarer: