söndag 11 april 2010

Mer bilder!

Jösses, vad urplockat det var på Coop, om ni mot all förmodan skulle tycka att det är lika spännande som jag så får ni klicka på bilderna nedan. Ikväll lagar jag min variant av dessa frikadeller, gjort på blandfärs och utan citron och bacon och inget vin i såsen. Baconet struntade jag i för att jag inte orkade ta fram det och citronen struntade jag i för att min syster är överkänslig mot citronzest i maten, hon kommer hem från Göteborg runt 23 och behöver nog lite mat då. Jag kan ju alltid riva zest direkt över min mat! Jag hade dessutom inget vin maten, syster är känslig mot det också men det beror också på att jag har druckit upp vinet! Och sen hade jag rätt mycket grädde i såsen, det är ju inte bara low carb utan high fat också ;) Men för att vara fullkomligt motsägelsefull tänker jag äta det med libabröd, men det är faktiskt bara 50% kolisar som faktiskt inte är så mycket för att vara bröd... och det är en ganska liten del av måltiden.

Men gud vad jag kom ifrån ämnet, jag gick och handlade när jag hade ploppat frikadellerna i såsen, så fick de puttra i lugn och ro på låg värme. Perfekt tid att gå och handla, kl 20 på en söndag, superlugnt och inga köer och jag hade ingen brådska så jag strosade och hängde och övervägde olika alternativ, försöker aktivt att handla så att jag inte behöver slänga så mycket. Men det var sååå utplockat och då slog det mig hur mycket jag tar för givet. Jag förutsätter att det ska finnas ett utbud av 20 olika frukter därav minst fem sorters äpplen, fem sorters mjölk, 40 sorters mjukt bröd, laktosfria varor, 20 sorters korv, åtta sorters nachos, ni förstår nog vart jag vill komma. Det är väl inte så självklart att vi har all den har maten eller är det det? Så ikväll, i något uttryck av weld schmerz så tackar jag för allt vi har så nära oss när vi vill, även om det är utplockat en söndag.

Hur som helst fick jag bla med mig en Ricotta för 15 kr och benfri fläskkotlett för 60 kr/kilot, blir något av det imorgon!

Inga kommentarer: