måndag 12 april 2010

Närproducerat!


Det här känns väl fint? Även om jag självklart önskar att man kunde hitta en liten gård med småskalig mjölkproduktion eller ett litet lokalt mejeri men det här är ju kanske bättre än ingenting. Ehh, glömde visst bort att man kan välja att handla från Järna Mejeri, en liten fågel har viskat att deras produkter finns på Liljeholmen (Ica eller Coop vet jag inte) men det finns garanterat på Gryningen på Södermalm.

Ikväll blir det långstekt, örtrubbad, hel fläskkotlett med en fattoushsallad, och så dekorerar jag med ricottan jag köpte igår, ååh det finns nästan inget godare än fattoush, inte på sommaren i varje fall. Men fattoushen hänger på om jag hittar goda tomater, annars får det vara. Recept får ni senare!
Här under ser ni mina frikadeller.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ica i Liljeholmen är det!

Unknown sa...

Schysst lilla fågeln!

Mikkan sa...

De finns också i Hötorgshallarna (inklusive den gudomliga feta tjocka kvargen!) samt ICA i bitten på NK-huset! Köper alltid deras grejjer i den mån det går, även om jag inte hittat grädden eller creme fraichen när jag behövs ännu. Herrmans har också, har jag hört, även deras ost!

Unknown sa...

Ååh toppen med ännu mer info!

Unknown sa...

Åh visste inte att de hade ost också, den ska jag hålla utkik efter. Tack för tipset.