onsdag 28 april 2010

Vattendelare

Frukt i maten, ja eller nej, bu eller bä?
Ett tag sedan så skulle jag laga middag med en kompis, vi kom överens om att vi skulle göra en slawaktig sallad och jag föreslog att vi kunde råriva i lite äpple. Hon gav mig en blick som att jag hade föreslagit att vi skulle äta barn och sa "Jag är inte så mycket för frukt i maten" med en röst drypande av förakt. Jag insåg att det skulle vara en fruktlös kamp att förklara att det faktiskt är rätt mycket mat som har i frukt i sig som man kanske inte kan se och hur knepigt det är att vara så kategorisk i sitt uttalande och att det inte alls behöver bli "frukt i maten"-aktigt.
Men till alla hatare av frukt i maten, får jag presentera.....................
TOMATEN!

HA! Vad säger ni om det då, va? Aubergine är nog också en frukt och även zucchinin och listan är lång så jag ska inte tråka ut er, ville mest vara en besserwisser!

Inga kommentarer: