söndag 16 september 2012

PG Tips!


Mikael Mölstad skrev i förra helgens SvD Magasinet om bristen på osmaksatt svart te. Jag älskar Earl Grey men det har ju med min citrusbesatthet att göra och det är det enda, förutom Lapsang Souchong, smaksatta téet som jag står ut med. I något svagt ögonblick av feberyra och sinnesslöhet så har jag sörplat och uppskattat både svartvinbärste och citronte. I övrigt är det svart, rakt-upp-och-ner-te med mjölk som gäller för mig. Och det var detta som Mikael Mölstad ondgjorde sig över och hur svårt han har haft att hitta PG Tips i daglig varuhandeln, det måste vara för att han bor i Bromma. I ett nytt inlägg berättar han om alla tips på PG Tips han har fått, de finns bland annat på min fina lilla Coop i Bagarmossen. I övrigt kan man ju alltid köpa Ceylon eller Assamte, det tycker inte jag brukar vara något större problem att hitta. Om man råkar på en så kallad invandrarbutik har de nästan alltid rent svart te på både påse och lösblad. Gott är det hur som helst, en riktigt engelsk brew!

*edit* eller *tillägg* När man lyfter upp en påse PG Tips så känner man att det är mer te än i en vanlig tepåse, sporrade av vetenskaplig iver bestämde jag mig för att väga dem. Och hör och häpna PG Tips väger ett gram mer än sedvanliga tepåsar, för att faställa att detta stämde vägde jag påsar från tre olika fabrikörer vilka alla vägde två gram. Rafflande eller hur?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Lovely pics! http://electricsmokerreviewsinfo.com

Anonym sa...

Lovely pics! http://electricsmokerreviewsinfo.com/electric-smoker-reviews-10-best-sellers-in-outdoor-smokers/