onsdag 31 december 2008

Bonne Année


Igår hade jag nyårsbaluns en dag i förväg, vilket var trevligt nu känns nyårshetsen inte så påtaglig. Det dracks Chapel Hill mousserande, Terra Serena, äppeltoddy, 2 flaskor rött och mycket Bloody Mary. Bloody Mary är en konstig dryck, nästan ingen beställer den ute men serverar man den visar det sig typ vara allas favorit drink.

Det blev munsbitar, jag är som jag är och även om jag inte bjuder på middag eller buffé så måste jag bjuda på något. Igår blev det glögg- och szechuanpepparpocherade äpplen med cambazola och grillade zucchinirullar fyllda med citronchèvreröra. De blev goda med tanke på att de uppfanns klockan halvfyra natten innan.

Jag och Amanda hade inte tänkt göra nåt väsen av nyår men så var vi tvungna att köpa mjölk. Och på Ica fanns det nykokt hummer för 99 kr/st, det kunde vi bara inte säga nej till! Så ikväll blir det hummer med smält smör, schalottenvinäger, majo, citron och sallad, givetvis dricker vi André Clouet till. Till efterrätt äter vi färsk mango med vispgrädde.

Senare ikväll åker jag och Amanda till Cirkus Dosvedanya och pokulerar in det nya året! Men innan dess ska jag duscha och göra mig själv sanslöst vacker mig så jag vågar visa mig ute.

Gott nytt år!

Inga kommentarer: