söndag 21 december 2008

Favoriter


Här är några av mina favoritverktyg i köket! Jag glömde ju så klart min digitala termometer, kryddkvarn och mortel men jag hoppas att ni kan ha överseende! Och här kommer listan!

2 stora kockknivar- globalen är vass som tusan
1 mindre kockkniv
1 liten skalkniv- praktiskt för pill o sånt
1 zestjärn- säger ju sig självt
1 litet durkslag- bra för att bla ånga saker i, inte det här kanske men jag har fler.
1 citruspress- det här är litet, jag har större
1 margretheskål- se ovan
1 tång
1 ballongvisp
1 slickepott- fast, men ändå följsam och elastisk
1 avsmakningssked
1 pepparkvarn


Självfallet använder jag en myriad av olika verktyg i köket, en gjutjärnsgryta, bra gratängformar, stavmixer osv, osv. Vad använder du i köket? Vad skulle du inte klara dig utan?

1 kommentar:

Raz sa...

Jag tycker den ser ut som en maskeradmask!