måndag 30 augusti 2010

Yay, no more pills!

Hej! Jag har haft en jättetrevlig helg med superrolig kräftskiva, ett stort tack till alla som kom och gjorde det så kul, så kul att jag var tvungen att gå och lägga mig 20.30 igår kväll. Jag hade ont i halsen när jag vaknade igår och trodde att jag bara led av kräftskiva men när jag vaknade 23.49 med feber insåg jag att det var mer än bara kräftskiva. Buhu, jag har huvudvärk, ledvärk, halsvärk, bihålevärk, you name it. Och jag är så jävla uttråkad!
I veckan är det tänkt att jag ska köpa ghee, det tål ju högre stektemperatur och ligger helt i linje med lchf och så känns det genuint och jag är en sucker för genuina grejer. Jag vill göra Korma, det tycker jag är gott, gott, gott. Ni får ursäkta om mitt språk haltar lite, hjärnan är inte helt med, känns som att febern är på väg igen....

Det jag egentligen skulle skriva om var att jag satt och googlade ghee och var folk verkar köpa det i Stockholm (Gryningen för många) och snubblade över den här artikeln om curry istället för aspirin. Jag visste att det fanns en anledning till att jag gillar indisk mat (en grov generalisering, jag vet) så mycket som jag gör, migränbarn som jag är.

2 kommentarer:

Erka Perka sa...

hej, jag har en burk ghee - vad gör man med det egentligen?

Unknown sa...

Jag är ingen expert men eftersom det är klarat smör som har fått allt vatten bortkokat så tål det högra temperaturer och det innehåller väldigt lite mjölkproteiner som kan brännas, det har även en kolaaktig ton i smaken. Man kan alltså steka mat i det, även rosta/fritera kryddor till tex indiska mat. Lycka till!