fredag 22 januari 2010

Blommor

Bilden kommer härifrån, där finns massa med förslag på vad man kan göra med olika blommor, men det är på engelska så se till att översätta ordentligt!

Hamnade på den här bloggen genom en kommentar på Matälskaren, där jag hittade en länk till ätbara blommor hos Mat Niklas! Jag har väl ätit de "vanliga" blommorna, syren, krasse, rosor, klöver, fläder, ringblommor, gurkört men tulpanblad? Nä, inte ännu, däremot har jag alltid velat äta tulpanstjälkar, jag tänker mig att dom skulle vara som sparris ungefär. Har ni ätit blommor eller har ni några recept på blommor?

about.com finns en tabell med ätbara blommor, även Wikipedia har en lista och på Craftzine bloggen hittade jag den här vackra bilden!

Om ni vill se vackra blomsterbilder kan ni besöka Frk Dill, om ni vill få lite tips på husmanskost till barn ska ni besöka Krubb!

Inga kommentarer: