onsdag 13 januari 2010

God morning sunshine!


"Woke up it was a Chelsea morning and the first thing that I knew
There was milk and toast and honey and a bowl of oranges, too
And the sun poured in like butterscotch and stuck to all my senses"
Chelsea Morning, Joni Mitchell

Ett till snabbt inlägg, så här såg min "blodapelsin" ut när jag skar upp den... Trots besvikelsen över oblodigheten pressades den till ett halvt glass av värme och solsken! Läs vad Lisa FW skrev om blodapelsiner här!

Annars går frukt under namnet Devil's Food här hemma. Jag måste böja min hjärna i svåra gymnastiska övningar för att kunna se frukt som "onyttigt", att frukt nästan jämställs med lösgodis enligt lchf eller med coca cola som här. Men är man på Coop och det är halva priset på blodapelsiner och blodgrape så är det svårt att säga nej, däremot så fanns det avokado för 4.50 st för att stilla samvetet (jag köpte faktiskt en liter vispgrädde och smör också....).

Och kom ihåg att det var frukt som ormen gav Eva och Adam. Devil's Food, I'm telling you.

Inga kommentarer: