torsdag 14 januari 2010

Mormor

Idag har jag varit hos mormor, lågkolhydratskostvindarna har inte nått henne ännu... Men jag kan bara inte säga nej till henne, inte när hon på sin lilla pension köper och lagar mat. Hon hade fått besked om att hennes pension skulle sänkas med en tusenlapp, ja en tusenlapp. Som tur är "fick" hon ha kvar hela pensionen ända. Jag vet inte vem jag ska bli arg på, alliansen, finansvalpar som spekulerade sönder ekonomin, GM eller Edvard Undsgård...

Hur som helst så fick vi fantastiska revbensspjäll, julkorv, potatisgratäng (sic!) och gröna bönor. Till efterrätt fick vi en av mina absolut favoriter, inlagda plommon med flytande grädde. Just nu är jag lite för trött för att beskriva det men jag tror att ni förstår. Jag bloggar från min iFån så lite bilder kommer imorgon plus lite obloggat från carbstiden.

God natt.

2 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Åååå vad jag saknar min farmor som gick bort för några år sedan! Hon gjorde den godaste inkagda sillen jag någonsin ätit, för att inte tala om hembakta bullar och gräddiga gratänger med fläskfilé och svamp...
Minns fröken Dill

Unknown sa...

Mormor fyller 88 i september och jag känner verkligen att jag måste umgås med henne så mycket som möjligt nu, dessutom är hon väldigt ensam nu. Att hon sen alltid har väldig ärlig, närande och värmande mat gör inte saken sämre!