lördag 30 januari 2010

Besök hos mormor.

Jag vet att det har varit lite seg uppdatering men jag har varit upptagen med att vara social!
I onsdags åkte jag till mormor, nyheten att kolhydrater är "farliga" har som sagt inte nått henne ännu... självklart så började vi med te och scones så fort vi kom in genom dörren, apelsinmarmelad, svartvinbärssylt, tjockt med smör och ost.... åååh socker och stärkelse, I love you! (Kolla verkligen in ffffound!)
Sedan blev det dags för middag, morrmorran kommer på att hon har falukorv i frysen och att vi ska ugnssteka den med purjo och äpplen. Till detta potatisklyftor som förkokas och sedan steks i smör med lite socker (sic!), rårivna morötter och äpplen och gemsallad därtill. Efterrätt? Semlor såklart, min var ju en wienerbrödssemla... Åh carbs how I love you so! Men tre semlor för 56 kr... det märks att man är i Gnesta. Sen åkte vi mot Stockholm, en promenad från Södra Station till Tjärhovsgatan som vanligtvis tar 5, max 10 minuter tog i snökaoset över 15 minuter, jag HATAR snömodd och vi såg ut som snögubbar.
I torsdags var jag hos min helt underbara vän Danni, vi skulle tala om ett konstprojekt, där jag är ett av hennes motiv, här är rummet för konst, ROPA, som hon är med och driver! Sedan bestämde vi oss för att laga middag ihop, jag har bjudit henne och hennes man (det var deras bröllop som jag caterade) på helstekt kyckling några gånger, så hon ville att jag skulle visa hur man gjorde.
Det blev en vitlökskyckling med kantarellsås, de hade en liter förvälld kantareller i frysen, lyxigt värre. Och så en sallad till. Dessvärre tog kycklingen två timmar i ugnen... Jag är väl för van vid varmluft och borde ha dragit på värmen ordentligt nu när det var en sån där vanlig elugn. Lite senare var Danni även tvungen att göra semmelmuffins igen, de är i sanning bland det bästa jag har hittat på.

Igår färgade jag håret gult... ja, det ska föreställa blont men jag har rätt mycket rött pigment i håret och det blev gult... blir en vända till affären för att köpa en blekning till. Jag var på maskerad igår med tema samtid, jag var en lolcat.

Inga kommentarer: