söndag 8 februari 2009

Brunch


Liten helg update!
I fredags hade mina kompisar Lovisa och Daniela invigningsfest för sin nya verksamhet Ropa. Dessvärre mådde jag illa hela kvällen men det var trevligt att stå och krama en öl i ett hörn och titta på alla som dansade....
Igår hade Amanda och jag Lise och Isabella på brunch. Vi serverade amerikanska bärpannkakor med sirap och smör, smoothie, rostbröd med olika marmelader och ost, kaffe och apelsinjuice. Dessutyto hade vi Club Sandwich som man fick plocka ihop själv, marinerad och stekt kycklingfilé, bacon, lök, tomat, sallad, avokado och currymajo. Maten verkade populär och jag var mätt hela dagen lång.
I går kväll spelade sötaste Nadine på Landet, en rolig dag och kväll allt som allt. När vi kom hem lät Amanda som en kraxande, förkyld kråka. Idag låter hon värre och är mer eller mindre dödssjuk, hon ligger på soffan och vägrar gå och lägga sig i sitt rum så att jag får vräka mig där istället.
Vår syster Lovisa är i stan och därför skulle vi ut och äta lunch, ynkliga Amanda stannade hea men resten av oss åt på Göteborg. Tyvärr så hade de bara Brunchmenyn, so dessutom var rätt oinspirerad. Jag åt hamburgare med bacon och mozzarella, jag älskar mozzarella men till hamburgare vill jag hellre ha en ost som smakar mer...

Vad bjuds det på för kulinariska höjdpunkter ikväll? Antingen steker jag upp resterande pannkakssmet eller så blir det kycklingbulljong med grädde, känner mig förkyld jag med. Imorgon återkommer jag med ett recept från vårat kära gamla 40'tal.

Inga kommentarer: