torsdag 26 februari 2009

LUNCH


Jag var och gymmade idag, första gången på alldeeeles för länge... Dags för lunch när jag kom hem och efter nyheten i morse att det är struntsamma vad för diet du följer, det är antalet kalorier som gäller så har jag bestämt mig för en mer traditionell kost. Mycket grönsaker, lagom proteiner, lite kolhydrater och lagom av bra fetter, fem dagar i veckan och sen lite extra på helgerna. Alltså åt jag pasta till lunch! Utan samvetskval! Nyttig snabbmat, det bästa som finns! Vitkål, morot, spenat, lök & paprika fräst med chili, ingefära och soya med spenattagliatelle och lite tjock yoghurt till, enkel och lat mat. Känner träningsvärken sakta, sakta smyga på sig.

2 kommentarer:

Annika sa...

Fast det visade ju sig att jämförelsen inte innehöll LCHF-kost...kolla Kostdoktorn.
Jag tror benhårt på Low Carb. Inte No Carb.
Lunchen låter mycket god, i vilket fall!

Unknown sa...

Nää, jag vet, såg det sen! Men det är väl det jag tänker mig, low carb i motsatts till no carb! Svårt bara att motstå bröd när man bakar nytt varje dag!