torsdag 12 februari 2009

Dagens första inlägg

Ja, jag är uttråkad efter en vecka hemma, lyckades ta mig ut och träffa en god vän igår. Det känns idag. Men det jag skulle komma till är att jag har alltför mycket tid att glo på andra matbloggare och terrorisera dem med kommentarer, så jag får ju tusen och tre infall om vad jag kan tänkas skriva om här. Jag ska börja med att berätta om min ugn. Vi är inte goda vänner. Den har slutat fungera, en dag gick bara inte igång, lampan lyser ett så fint varmt ljus men varmt blir det inte. Dessutom så är det inte ens en varmluftsugn! Har ni hört på maken?! Som tur är så renoverade mor och far sitt kök i höstas så dom har en finfin häll och varmluftsugn över som bara står och väntar i deras källare på en stomme. Och alla vet hur dom där 'bara' kan dra ut på tiden. Fram tills dess blir det matlagning på spisen, idag ska jag försöka mig på en lasagne i gryta, sen kanske en äpplepaj i smördeg i stekpanna. Nu lite bilder hemifrån mig.

Archenemy nr.1

Köksfönstret i motljus

Skafferi i behov av rensning

Lilla persiljetuvan som överlevt vintern

Dramatiska vyer från balkongen

Inga kommentarer: