lördag 21 februari 2009

Guilty Pleasures- Det här varför du är tjock.

Idag är det lördag vilket betyder att det var fredag igår. Och det i sin tur brukar betyda att man kan vara lite lätt ur form idag och vad vill man ha då? Jag vill i varje fall ha mycket att dricka (har utvecklat ett beroende för Kiviks äpple lättdryck) te, juice, vatten sen vill jag helst av allt ha ost och ännu hellre carbs med ost, ajabaja. Idag fixade min lilla syster frukost, keso, skivad banan, tärnad apelsin och ekologiskt vaniljpulver enkelt men indulgent, blanda med vispad grädde och så blir det efterrätt. Men om en fruktig och nyttig frukost inte är melodin dan efter så kan man faktiskt hämningslöst få dränka sina bakiskänslor i fett, salt och kolhydrater någon gång ibland. Om du behöver lite inspiration så går det att finna här, det är inte gastronomi på hög nivå, det är mer av en gourmands bakisdröm. Bilden är också lånad därifrån, stället där drömmar blir hjärtinfarkter. Jag måste erkänna att jag blir rätt sugen, en foodies guilty pleasures, berätta inte för nån. Och så undrar jag varför kläderna blir mindre och mindre......

P.S. Mina köttbullar blev goda, serverade i en mixadtomatsoppa. Recept senare!

Inga kommentarer: