söndag 12 oktober 2008

Bilder på Lördagsmiddagen


Det blev ingen efterrätt, vi var faktiskt jäkligt mätta ändå. Jag modifierade tomatsoppan lite eftersom den inte fick smaken den brukar har, misstänker att det var för att jag använde grönsaksbuljong, jag tar vanligtvis kycklingbuljong. Igår kompletterade jag med en tärning mörk oxbuljong, lite extra honung och några soltorkade tomater och så fick den puttra en halvtimme till. Dessutom mixade jag soppan. Och som tur var passade pelmenin perfekt med soppan och gräddfil, mums. Det blir ju inte alltid en fullträff när man provar något för första gången och igår var det fyllningen som var obeprövad. Insåg dessutom att den rostade pumpan smakade kastanj så nästa försök blir kanske en efterrättspelmeni med kastanj, lite citronzest, gula russin, vanilj och muscavado. Jaja här kommer bilderna!










2 kommentarer:

Raz sa...

Vad gott det såg ut med stekt pelmeni! Jag har kokat mina. Kanske skulle testa ditt sätt. =)

Unknown sa...

Jag kokar först och smörsteker sen! Det är hemskt gott!