måndag 27 oktober 2008

Närsynt.

Ibland letar man för långt bort och glömmer att svaret kan vara rakt framför näsan på en. Och jag kan bara tacka Gitto för det! Som ni kanske vet så är jag ju ute efter nåt nytt och kul med fläsklägg och tittade i diverse kokböcker utan resultat. Började googla och surprise, surprise så fick jag trettio miljoner förslag på fläsklägg med rotmos. Ja så några andra trevliga förslag som den här till exempel, det kan ju bara inte vara äckligt! Men jag är ute efter att ugnssteka och de flesta recept tycker att jag ska ta bort svålen men åååh, det är ju knaprig svål jag vill åt! Till slut hittar jag en länk till Kärlek, mat och folköl med just ugnsstekt fläsklägg. Och gissa var hon fick det i från? Jo, Jens Linders Långkok, och var stod den? Jo, i köket mitt framför näsan på mig. Jag babblade om fivespice tidigare men jag mitt nöt har ju ingen stjärnanis hemma, får väl bli fourspice då! Fortsättnig följer...

1 kommentar:

Raz sa...

Vad kul! Bra summerat... Favour returned btw. =)