måndag 20 oktober 2008

Hej Igen

Det blev ingen lördagsmiddag och inget att blogga om.


Igår gick jag upp till Fåfängan för att hämta mina arbetskläder, eftersom jag skulle provjobba idag. När jag ändå tvingades upp för alla trappor så passade jag på att äta brunch, mätt blev jag, hemsktmätt. Jag började med varmrökt lax med romsås & opillade räkor som var tjocka med små rosaorangea äggkluster. Efter fiskelifiskrätterna gick jag vidare med kallskuret; rostbiff, parmaskinka, salami, grekisksallad och tomat-mozarellasallad. Nu var det dags för lite småvarmt; äggröra, bakon, ägg benedictine, kycklingklubba och så bbq-sås och mer av salladerna. Sist av allt pannkakor (som man får gräddda själv) med sirap och så lite vindruvor och te bredvid. Jag blev som sagt mätt, 1.64m är jag.

Efter denna megamängd mat så ville jag mig absolut promenera av lite av det. Hämtade systern på jobbet och intalade henne att hon också ville gå en rask promenix hem. I Skärmarbrink gick vi förbi Svenska Sushi Köket och där stod Marit och slet, vi gick in och var inte direkt svårövertalade, jag tog lite misosoppa och åt en california roll eller två (tre). Amanda åt mer eftersom hon inte hade ätit ett ton mat tidigare. Vi promenerade vidare och till slut hade vi gått till Kärrtorp och tog tuben därifrån. Bra med en längre med promenad då jag var tvungen att trötta ut mig eftersom jag skulle upp kvart i fem idag. Ja, 04:45, ni läste rätt.

Ikväll blir det hummer, krabbklor och havskräftor till middag. Far har som varje senhöst varit på Orust och köpt med sig västkustsspecialiteter hem. Mamma kokade hummern igår, jag ska slå en aioli och göra en rödvinsvinägerreduktion med schalottenlök ikväll innan skaldjursorgien kan börja. Om jag har riktig tur så blir det champagne till! Bilder kommer imorgon.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Äggkluster var ett fantastiskt målande ord. Kan inte låta bli att undra om det är de som blir fittstim sen.

Unknown sa...

Skulle inte förvåna mig om det är så! ;)