onsdag 29 oktober 2008

Självförvillelse


Jaha, då var det dags att börja planera inför julen! Nä, så bråttom är det kanske inte men jag har börjat anteckna lite förslag till julmat, bak och godis att lägga ut på bloggen när det närmar sig. Mitt första inlägg kommer bli ett mexikanskt alternativ till glögg. Ni kanske undrar över förekomsten av en del mexikanskt här på bloggen och det beror helt enkelt på att jag föddes i Mexiko och bodde där tills jag var sex år. Mamma & pappa bodde i Mexiko åtta år, så följdaktligen har en del mexikanska traditioner och recept följt mig genom livet. Efter Mexiko flyttade vi till England och bodde där i sex år innan vi flyttade till Sverige, då var det avklarat
Ikväll blir det rotfruktsgryta med mexikanska kryddor. Jag deglacerade pannan som fläsklägget låg och stekte i och har lite trevlig skinkbuljong i kylskåpet, tänkte köra fegovego och koka bulgur med lite av buljongen.

Inga kommentarer: