söndag 3 maj 2009

Hayfever & Fever


Är förkyld igen med lite hjälp av pollen blir det en fantastisk kombo, shit moule frites vad läcker jag känner mig. Köpte sån där himla hemskt, onyttig, processad, friterad, salt mat idag, jag var så hungrig och såå orkeslös att jag faktiskt inte ens ids skämmas över det. Höll mig faktiskt mätt över 6 timmar men nu klockan elva på kvällen är jag hungrig. Var inne på Coop också för att handla nåt nyttigare och ordentligare, haha, det var ett misslyckat projekt. Kom ut med makaroner och köttbullar...
Till mitt försvar så var makaronerna Änglamarks ekologiska maccheroni och köttbullarna av kyckling. Eller jag försöker trösta mig med det.
Känns lite jobbigt att koka pasta och steka köttbullar nu, blir kanske lite honungsmelon istället. Eftersom jag lider brist på vettiga matlagningsbilder får ni en liten bild på en frukost från i veckan.

Just det, kycklingen i fredags blev fantastisk!!! BBQ & vitlökskyckling med rostade grönsaker (broccoli, sötpotatis, rödbeta och zucchini med lite lavendel), sallad på grillade paprikor, salladslök och feta och till sist en persiljeolja med vitlök.

Inga kommentarer: