onsdag 8 september 2010

AW


Tjenamors! Idag satt jag kvar efter jobbet en stund och använde min planeringstid, mycket vuxet och då ringde syster och föreslog en spontan after work, göttigt. Promenerade till Söder under den höga blå himlen och vita solen, är en sucker för det här ljuset. Efter stort velande kring uteservering, kebab i bröd och allmän riktning hamnade vi på Amida Kolgrill för att fylla rytande magar innan ölen. Det var flera år sedan jag åt där sist och då hade jag migrän på gång som inte riktigt klarade av kolgrillsoset, alltså var det dags att återupptäcka den underbart träkolsdoftande och -smakande maten. Vi tog varsin grillspetsrulle, varma, nygrillade färskebaber, massor av krispig rödkål, rödlök, sallad, hemlagad rödsås som t.o.m. såg rustik ut och vitlöksås i ett stort libabröd, den ultimata snabbmiddagen. För 65 kronor!!! 65 kronor!!! Gå dit och bli imponerad.
Sen skulle det ju vara den där ölen, det blev en öl var sen var vi redo för tv-soffan, jag ville gå och lägga mig på en gång när vi kom hem, vilket jag gjorde också men jag blev upplockad med en balja te. Och nu har jag sett både Skånefruar och början av Kungarna av Tylösand, man tappar ju hoppet om människan, för att inte säga svenska människor. Jag vill ha tillbaka min naiva blåögdhet om alla människors inneboende behov av värdighet och tro mig jag är inte särskilt fin i kanten eller lättchockad.

Inga kommentarer: