söndag 5 september 2010

Styrketår

Hej! Jag har sakta men säkert överlevt förkylningen from hell, jag har haft jättekonstig aptit eller så här, ingen aptit, ingen aptit, jätteont i magen och ännu ondare om jag stoppar nåt i magen sen helt plötsligt panghungrig och jag dör om jag onte får äta på en gång. Aptiten börjar normalisera sig och halsontet är borta, magen är fortfarnade lite trilsken men det känns mycket bättre, däremot är jag fortfarande vansinnigt täppt. Och vad kan vara bättre då en varm och stark smakexplosion som nudelsoppa med färsfrikadeller? Det borde rensa bihålorna. Det roligaste med det är att jag får en anledning att åka till Omi Food och proviantera!

För att orka proviantera så har jag gjort en smoothie med (nästan) allt jag kunde hitta i fruktkorgar, kylskåp och kryddlåda.

SMOOTHIE FOR HEROES;
* frusna hallon
* frusna lingon
* en banan
* ett päron
* färskpressad apelsinjuice
* en skvätt flädersaft (hemgjord med vanilj)
* en bit färsk ingefära
* en liten bit färsk chili
* malen kanel
* vaniljpulver

Allt mixas ordentligt och dricks helst med isbitar och sugrör.

Inga kommentarer: