fredag 8 juni 2012

In-in-in-instagram!

Det finns flera  bilder från Brighton och London på min Instagram. Bilder på de maffiga kakbitarna på chokladbaren, dim sums, fish n'chips, friterade sötpotatisbollar och även nationaldagsmiddag. Jag ska skriva lite mer om våra dim sum, de fantastiska kakorna, milkshaken, maten på African Kitchen Gallery (odramatisk restaurang med fantastisk mat) och frukosten på hotellet där jag fann min nya livskamrat.

Bilden nedanför är på mina chocotoffeepopcorn. När vi var i budoiren på chokladbaren fick vi stora bitar choklad med popcorn och kola i.......... en salt-sötfantasts dröm helt enkelt, i affären har det fått epitetet chocolate crack. Jag provade göra det hemma, kokade en kolasås och smälte mjölkchoklad som jag hällde över saltade nypoppade popcorn. Kladdigt som bara den men det gör ju inget när det är fingerlicking good! Summa sumarum.... koka en kola istället för kolasås och det går åt MYCKET choklad  om det ska bli en kaka av det och blanda gärna mörkchoklad med mjölkchoklad. Bottna en klädd form med choklad, släng i popcornen, drizzla över kola och täck sedan med resten av chokladen.


Inga kommentarer: