torsdag 29 januari 2009

Bubbeltrubbel

Vad puttrar på min spis? Jo det här:


Men först ska jag jag berätta varför det tillagas idag, jag ville hålla lite på det innan jag var säker. Nu är det säkert, ja eller det finns inga påskrivna papper ännu men annars så är det klart. Jag har fått jobb, (sic!) på en kravcertifierad förskola! Det är inte så stort, två avdelningar, de jobbar bara med ekologiska råvaror och så är det ett ur & skurdagis! För att fira det blir det extragod middag ikväll!

Det var bestämd sedan tidigare att Elin skulle komma på middag ikväll, sen i förrgår kom Danni ombord och idag kompletterades sällskapet av hennes fästman Fredrik. Jag försöker berätta vad jag ska bjuda på, det går dåligt men nu ger jag det ett nytt försök. Hade tänkt göra en till kycklinggryta tills jag kom på att det fanns en renfilé i frysen! Därför blir det en rödvinsgryta att lägga renbitarna i med palsternacks- och blomkålspuré och smörslungade ärtor vid sidan om. Inte för att skryta men jag tror att det kommer bli jävligt gott! Innan maten tänker jag dricka mousserande.

2 kommentarer:

Raz sa...

Grattis. Vad grymt kul det verkar!

Unknown sa...

Jag hoppas på det!