tisdag 27 januari 2009

Här är jag!


Det har varit litet tomt här på sidan de senaste dagarna.
I söndags var vi och åt födelsedagsmiddag på Pet Sounds Bar, tyvärr hade de bara en reducerad söndagsmeny vilket innebar att det jag hade tittat ut åt mig själv inte fanns med på menyn.
Förrätt- ostron som gratinerats i timjan- och vitlökssmör. Återigen var jag tvungen att inse att jag inte är överförtjust i ostron, tråkigt eftersom de är så miljövänliga! Vi delade på ett dussin, tre var allstå, jag åt två.
Varmrätt- Far och jag åt panerad, stekt rödtunga med böcklingssmör, rödbetor, pommes allumette och goda salladsblad, jag gav bort kaprisbären.
Mor åt viltfärsbiffar med rotselleripuré och sallad, purén var väldigt god men biffarna... jag vet inte, färsen smakade överarbetad och kanske inte så mycket annat.
Amanda åt BLT, tre sandwichar som var supergoda plus lite extra salladsblad och skott.
Efterrätt- Jag åt ost med tillbehör (fikon marmelad och fruktbröd); en comté, rätt god, en blåmögelost som var sjukt god och en brie, kan ha varit den godaste brien jag någonsin ätit, krämig och gulvit. Amanda och mamma åt en moccabaileyskräm toppad av en ganache och en kula mandelglass på en pistachbiscotti, mäktigt men gott. Biscottin smakade mer choklad än pistach. Far tog sorbet, smaken för dagen var blåbär, oh my god! den var god. Smakade som daggvåta blåbär som precis plockats i skogen, en så otroligt färsk smak av blåbär och vilken färg! Tre djup lila-indigo kulor i en vit skål, to die for!

Just det innan maten drack jag en Bloody Mary, spicey! Och så fick vi en frisk och god citronörtig färskost till en foccacia som Amanda tyckte smakade lite underjäst.

Ja, vad mer kan jag skriva om? Expressen har kostdoktorn på löpet idag. Jag är ju tillbaka på the straight and narrow 'no carbs'vägen, håller fortfarande på och detoxar efter carbsfesten på Teneriffa. Kör lite nedtrappning för tillfället, jeeze vad snabbt jag blev beroende av carbs igen! Snart ska jag laga kycklinggryta (när kycklingen har tinat) och så ska hunden sova över här ikväll, gulligt.

Bilden är på två delfiner som jag fotade på Teneriffa.

*edit* Alltså det var ju aftonblaskan, varför jag skrev expressen vet jag inte.

Inga kommentarer: