fredag 2 januari 2009

MMIX

Jaha så var det ett nytt år! 2008 avslutades med hummer och champagne, till hummern serverades smält smör, majo, sallad, citron, nybakt baguette och schalottenvinäger. Food for gods. Igår bjöd mor och far på middag, vi började med ostron och jag upptäckte än en gång att ostron INTE är min absoluta favoritmat. Sen var det oxfilé med ugnsrotad rödkål (gud så gott det var), palsternacka, lök, morot och persiljerot. Till det serverades bearnaise, bea och persiljerot var en hit!
Idag har jag tvättid hela dagen inför den stundande resan, blir nog inte mycket matlagning idag eller imorgon.
Jag ska försöka att blogga från Teneriffa men kan inte lova att det kommer bli hyperregelbundet!
Nä nu måste jag stoppa nåt i munnen och springa ner i tvättstugan!

Inga kommentarer: