torsdag 8 april 2010

HANDLINGSLISTA

Färs, bland eller fläsk
Bacon
Parmesan
Citron
avokado
Ägg
Mjölk
Krossade tomater

1 flaska vitt
1 flaska rosé kanske???

Har drababts av stora härmsjukan, gick in på Njutmaten, såg hamburgaren och bara "Shit, vad gott med burgare! Middagen är bestämd!" Sen kom jag på att men kan ju bli lite tradigt om jag bara bloggar om att jag lagar mat från Njutmaten.... Då började jag tänka på antingen chèvrelasagne eller köttbullar i tomatsås, gick då in på Smaskens och vad har hon då lagat om inte frikadeller i tomatsås. Det är visst inte meningen att jag ska få vara originell! Nu ska jag handla!

Just det! Det fiffiga med att skriva listan på bloggen är att jag kan läsa den på iPhonen i affären sen.

3 kommentarer:

Mikkan sa...

Haha, jag kmomer då rakt inte tröttna!

Såg också frikadellerna igår och kmomer laga dem på söndag är det bestämt, mumma fan!

Annika sa...

Åh, jag blir alltid så barnsligt glad när någon inspireras av en enkel, men fin vardagsmiddag.
(Måste för övrigt börja blogga med mobilen...)

Unknown sa...

Mobilblogg är praktiskt! Även om jag bara lägger upp en bild så slipper jag det gnagande dåliga samvetet att man borde ju blogga!

Jag funderar också på små färsbollar i gräddtomatsås till middag ikväll <3