torsdag 8 april 2010

Nu är det så att

Idag skulle jag efter att ha läst Njutmaten, det var inlägget om våfflorna, göra egna våfflor. Men täkte att jag skulle göra dem matiga istället för söta. Jag läste Mikkans recept och tänkte att jag gör väl ungefär sådär då men halverar receptet. Mixade mandlar, kokos och psylliumfrön istället för bara mandler, lät det svälla i gräddmjölk, höftad i nån halvannan deciliter rågmjöl, ett ägg lite mjölk och smält smör och så vände jag ner allt i lättvispad grädde. Meeeen jag vet inte, jag blev inte så där himmelskt tillfredställd som jag såg fram emot, jag skulle nog ha följt receptet ordentligt istället för att bara ha höftat mig fram, eller så sög de åt sig för mycket smör. Eller så var det kanske tillbehören. Jag gjorde en pesto av blötlagda soltorkade tomater, basilika, olivolja, sambal och pumpakärnor som jag fick halsbränna av. Hur som helst så fotades allt självklart noggrant till bloggen men det känns ju inte så kul att blogga om nåt som man inte blev dundernöjd med, eller? Ni får se bilderna ändå!

Våffla med pesto, feta, fellinosalami och lite salladslök.

Våffla med smör, söt och syndig hjortronsylt och herrgårdsost, oj vad lite sylt kan göra.

Inga kommentarer: