tisdag 6 april 2010

En så kallad update



Hallå, hallå har lyckats fånga ett modem i flykten men det blir nog mest fotobloggningen från mobilen tills på fredag då de tre hålen i veckan ska lagas! Vad har jag ätit under påsken undrar ni med en spänd darrning i den förväntansfulla rösten. Jo, låt mig se en snabb recap.

SKÄRTORSDAG
Hmm, hmm minns inte så mycket mat, jag var i varje fall på en vernissage/screening på aftonen.


LÅNGFREDAGEN
Middag hos fantastiska D & F, stopp i tunnelbanan, promenad från Zinken till Liljeholmen i solen för att kunna ta bussen. Fick en underbar, långkokt, gryta på nötkött med tomater, kanel, rotfrukter och apelsin och gul bulgur till. Och massor av vin och sen en liten visit på Strand.

PÅSKAFTON
Den första hamburgaren på årets första uteservering för min del. Sen påskmiddag med vänner hos oss, kejsarägg, helstekt vitlökskyckling, grillad sallad och fetasås, en rad favoriter och standards här hemma! Sen en kanna med Seabreeze mmmm....

PÅSKDAGEN
Brunch på rester av middagen, smoothies och sånt.
Påskmiddag med föräldrarna och farfar. Champagne och skorpor med hasselnötter och parmesan. Till förrätt var det sparris, brödstavar och krispig pancetta som doppades i en mild och fyllig, krämig gula. Sen, perfekt och saftig vitlök- och rosmarinspäckad lammstek med palsternackspuré, to die for rödvinssky och smörslungade blanchade rädisor. Efterrätten!!! Colomba panettone med glasrabarber och vaniljglass.... ljuvligt, det finns inget annat ord. Sen Calvados och Carpenters-dvd.

ANNANDAGPÅSK
Jag och mor åkte till mormor och åt rester från lammiddagen! Till middag, en upphottad mozzarellafryspizza i botten toppad med buffelmozzarella, fellino salami, avokado och säsongmixsallad med rödbetsblad, mizuna, ruccola och bladspenat.

Så, hur känns det nu när ni vet vad jag har ätit hela långa helgen?

1 kommentar:

Mikkan sa...

Myycket, mycket bättre! ;)