måndag 7 juni 2010

Härliga människor


Igår var en lite konstig dag, lördagen var en väldigt låååång dag, jag uppträdde på Burleskapader och var på genrep från kl ett och hade massor att förbereda innan. Alltså så var jag hemskt trött igår men det blev en ändå en dag full av aktiviteter. Vaknade till insikten att det inte fanns mat i kylskåpet eller det är klart att det fanns men inget man ville äta liksom... Syrran och jag drog till affären och lyxshoppade lite, vi skulle i princip bara köpa ägg egentligen men det blev lite mer än så. Jag hittade bla 300 gram strömming för tio kr. När vi kom hem så åt vi inte frukost, nä varför skulle man göra det? Jag började göra strömmingsflundror, syster började plantera om på balkongen och plantera ut luktärtor och chili och sådant som har förgrott inne, sen la jag in strömmingsflundrorna. Först efter det började jag laga "frukost", vi öppnade en förpackningen prosciutto och slukade den. Runt fyra/fem åt vi det som finns i inlägget nedan, sen gick vi till torget och tittade lite och gick in på Coop igen. Jag insåg att vi skulle behöva äta nåt mer lite senare på kvällen men orkade inte laga något så vi köpte libabröd, kikärtor och päron. Sen blev det promenad i Nackareservatet och lite blomsterplockningen i skymningen innan jag var tvungen att fly myggorna. När vi kom hem gjorde vi lite plockmat (pallar inte att kalla det för meze) fetaoströra, hummus, libabröd stekt i olivolja, päron och jordgubbar. Jag ber om ursäkt för den hemsk blixten på bilderna.

Inga kommentarer: