söndag 12 juni 2011

Guilty Pleasure...


Jag har upptäckt en passion, ananas. Om någon skulle fråga mig vad som är min favorit frukt så vet jag inte vad jag skulle svara för jag gillar i princip alla frukter och bär med några få undantag som sharonfrukt. Och jag skulle nog aldrig säga att ananas är min absoluta favorit men jag ÄLSKAR ananas och jag tror att skälet att jag inte tänker på hur mycket jag gillar det är för det är så naturligt för mig. Från barndomens ananas med salt i Mexicó, Hawaiipizzan eller Clock's Hawaiiburgare, till Piña Coladan och den ultimata skämsmaten; kassler med ananas och ost i ugn, jag älskar ananas. Och nu har jag hittat jättefin ananas i affären, det är ju en sån där frukt som avokado eller melon alla har sin metod för att avgöra om den är mogen men så här det med ananas, ananas mognar inte efter att den har plockats. Den blir bara äldre, så om det står att ananasen är ätmogen då ska den vara det, jag köpte en som var helt perfekt och inte fan gick det att rycka bort några jävla blad...

Jag har alltså njutit av ananas i alla dess former: färsk, i ugn med kassler (ja, så lågt sänkte jag mig) och stekt till hamburgare. Jag vet inte vad det är men det är såååå gott med varm ananas, jag får inte nog. För övrigt så blev hamburgaren oehört gott, jag har ju inlett ett kärleksförhållande med chilisås också, jag blandade helt enkelt med chilisås i färsen. Enkelt och hur gott som helst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev jag allt alldeles förbaskat sugen på kassler med annanas och ost (och om jag inte stavat rätt till annanas så 'pineapple' då!)! Är det OK om jag länkar till dig - även om jag håller på med något helt annat?/ CC

Unknown sa...

Länka på, länka på! Jag tar tacksamt emot allt jag får :)