måndag 17 november 2008

Teknikstrul

Hej! Internet har varit lite struligt så det blir bara ett snabbt inlägg med lite info om kommande recept och inlägg.

Igår åkte mor & far till Löparö, ca två mil söder om Norrtälje och hämtade ett nyslaktat lamm, 15-18 kg. Jag och Amanda fick 10 lammkotletter och några slags revben... kommer lägga upp lite bilder, så ni får berätta för mig vad det är för styckdetalj och vad man kan göra med den. (Men fört måste jag hitta min minneskortsläsare.)

Igår blev det grillade kotletter till middag, de marinerades med citronskal, vitlök, mynta, senap och svartvinbär, till det serverade jag världens godaste linser, döenkelt & nyttigt dessutom. De har varit en storfavorit sedan jag smakade dem för första gången ca 15 år sedan. Recept senare idag eller imorgon.
Ikväll blir det mer kotletter. En enkel vitlökig tomatsås puttrar på spisen och ska sedan täcka stekta kotletter med fetaost och in i ugnen, till blir det pasta och grönbönsallad.

Håll ut, jag återkommer!!!

1 kommentar:

Raz sa...

Hur går det med lammet?