lördag 1 november 2008

Underliga händelser i köket

Det händer märkliga saker i kastruller med soppa om man lämnar dem framme under lock ett par dagar...

Snart måste jag äta, jag är döhungrig! För tillfället kan man inte kan kalla min ekonomi vare sig stark eller stabil så det blir inte särskilt mycket lyx i matväg. Om man nu värderar någots lyxighet i hur mycket det kostar.... Och det är ju ganska oväsentligt egentligen, lyx är att ha mat och att kunna ta sig tid att laga den. Oj, hjälp så husligt och präktigt det där lät då! Så idag får det lov att bli kyl- och frystömning. Än så länge är tanken att det ska bli någon slags korv- och böngryta men frågan är om vad det blir till, kokt potatis, bulgur eller så kanske jag tjoffar på potatismos på det hela och gratinerar... Hur som helst så ska jag börja med grytan nu. Hoppas att ni har haft en trevlig helg än så länge!


Så här såg soppan ut innan förvandlingen, mexikansksmakande rotfruktssoppa smaksatt med korianderfrö och spiskummin, med matvete och bacon i blir det tuggigt, gott och mättande.

Inga kommentarer: