fredag 27 november 2009

INSTANT SUCCESS

Kristin lagar mat, hittar på eftersom och slår till igen! Jag var tvungen att laga middag igår, ja igår igen, livet är hårt. Ja, ja, jag och syrran gick och handlade tio minuter innan Coop stängde, båda med rätt låg blodsockernivå och påföljande dåligt humör. Gissa om vi handlade nåt enkelt till middag, närå varför det, varför ska man göra det enkelt för sig? När vi kom hem slängde sig Amanda i soffan och jag som är en sån push over och hatar när folk är sura på mig började tillaga de inhandlade kycklingklubborna så att Amanda skulle ha nåt till matlådan idag. Det blev kryddiga kycklingklubbor med improviserade pannbröd, turkisk yoghurt, gurka, rödlök och pyttesmå cocktailtomater som glänste som små ädelstenar när de klyftades upp. Ja ock så slank det ner en brödbit eller två med smör. Vi är lite wraptokiga här hemma, det är inte mycket som vi inte tycker kan slås in i eller fylla ett mjukt bröd. Förövrigt har jag dödat min tredje surdeg, ska nog inte skaffa barn eller djur.
Recept på kycklingen kommer i nästa inlägg! En annan fördel var att maten var klar på trekvart och att det var rätt enkelt, när degen var satt och kycklingen i ugnen var det bara att sätta sig en halvtimme!

Inga kommentarer: