torsdag 25 september 2008

Vad Blev Det Till Middag?

Igår kom Elin på middag och jag var tvungen att snabbt komma på något att bjuda henne på. Jag stod på Konsum och velade än hit, än dit. Elin sa att hon gärna skulle äta rotfruktssallad med fetaost. Nu? När salladerna från helgen äntligen var slut?! Jag vägrar äta bulgur eller rotfrukter på åtminstone två-tre dagar. Sen så föll det mesta på plats, tror att Elin var lite tveksam till mitt föreslag eftersom hon enbart sa att korv var 'okej'. Men det blev så bra att Elin vill ha recept, så här kommer det och inköpslistan! Man kan säga att det var en kabanoss bourgignon.

Lammkabanoss
Bacon
Champinjoner
Tagliatelle

Hemma hade jag grädde, rödvin, lök, vitlök & diverse kryddgrönt på balkongen.

GÖR SÅ HÄR
Hacka en rödlök och två vitlöksklyftor och fräs dem i olivolja, bara tills de mjuknar.
Skiva bacon och korv, blanda med i löken, fräs tills allt får färg.
Grovhacka svamp, ju mer desto godare. Blanda i stekpannan och låt allt fräsa några minuter.
Blanda i lite tomatpuré och häll på rikligt med gott rött vin. Salta och peppra.
Nu ska alkoholen koka bort, ca 10 minuter och häll på en skvätt grädde och puttra ihop såsen.
Servera med nykokt tagliatelle, hackat grönt och parmesan.




Inga kommentarer: