tisdag 23 september 2008

Mitt Problem Med Att Vara en Foodie....

är att det så lätt blir shabby chic härligt, har svårt att skriva om det utan att det låter så jävla härligt! Mat är härligt, men det blir så lätt moderjord vibbar. Jag skulle kunna gå in för en mycket mer teknisk-, nutritionell- eller informativ- eller klimatsmartapproach. Foodies tenderar att älska vackra burkar, fina omslagspapper, rena små flaskor och färgglada korgar. Det är liksom lite för lyckligt alltihopa. Fördomar, jag vet, men det är det här jag tampas med som inte låter min inre foodie blomma ut för fullt.

MAT JAG TÄNKER PÅ IDAG

Potatismos eller potatispuré, helst på riktig norrländsk mandelpotatis.
Bondbönor, parmesan och smör med någon slags pasta, kanske gnocchi. Kanske mynta.
Kejsarägg, ett eget recept, sjukt gott påhitt.
Fläsklägg som faller av benet med senap och något fruktigt.

Problemet med att ha gjort mat för 20 i lördags är att jag fortfarande äter resterna... Bulgurn blev verkligen god men jag börjar tröttna, som tur är tror jag att det sista går åt idag. Imorgon kan jag laga ny mat, utan bulgur, hurra!

Lilla mamma fyller år idag så ikväll blir det ett besök på Texas Longhorn i Hammarby Gård. Det är väl ett ställe som man inte bör tycka om, det gör jag, kött, potatis och röror är svårslaget. Dessutom har jag bestämt mig för att försöka skära ner mitt köttintag till en gång i veckan. Och köpa riktigt bra kött, typ Cumberlandkorv från Taylor & Jones eller ekologiskt närodlad entrecote, istället för guilty pleasures som kycklingköttbullar.

Hur ofta ska man lägga upp recept när man matbloggar? Kan lägga upp en tonfiskpesto, kejsaräggen, min bbq-sås eller något annat......

Inga kommentarer: