onsdag 24 september 2008

Middag på Texas Longhorn


Snabb recension av gårdagens middag.
Vi inledde starkt med en pitcher margarita och nachos med fyra dipper, "guacamole", no bean chili, salsa (otroligt god) och varm "ost"sås. Nästa anhalt på vägen till sjuk mättnad var Queso fundido med chorizo.


Queso Fundido betyder smält ost och det är precis vad det är, olika sorters korv, kött, bacon osv serveras antingen vid sidan om eller under den smälta osten. Här serverades stekt chorizo under osten. Åts med tortilla, guacan, salsan och gräddfil, vanligtvis undviker jag chorizo pga halsbränna men den här chorizon slank ner och utan efterverkningar!!

Av någon anledning så tycker Texas Longhorn att det är en bra idé att servera salladen innan maten, hade varit schysst att få den till maten... Jag åt deras Texas Chili med tortilla, guaca, salsa (börjar ana ett mönster), gräddfil och blackbeans. Fantastiskt gott!! Som vanligt hade man öst i sig nachos, margarita, queso & sallad i en rasande fart innan så när varmrätterna kom var man proppmätt. Far åt en NY Cut Striploin med pommes och majskolv, inte ens han orkade äta upp... Mor & Amanda åt Beef Fajitas serverades på hett järnfat på stekt lök och paprika med tortilla, guaca, salsa, black beans & gräddfil, om det känns igen. Dessvärre hade kocken skurit köttet längs med fibrerna istället för tvärs över vilket gjorde köttet extremt svårtuggat. Annars så vill jag påpeka att guacamole ska vara avokadogrön och smaka avokado. Hade inte tänkt göra en lång utläggning men svenskar har NOLL koll när det kommer till guacamole. Så nästa inlägg blir ett guacamolerecept och lite ranting om guacamole.


Ett tag sedan var jag på Bröderna Olsson och åt deras Texas Chili som är xxx-hot. Såg oerhört gott ut när det kom in i en gjutjärnspanna med nachos, gräddfil, ost, lök och salsa. Hela chilin var fylld med torkade chilifrukter, BO tycker om att vara starkast, vitlökigaste och värst. Men chilibitarna var två centimeter långa och hårda så det var bara att börja sortera ut dom, jag tyckte mig ana kanel men chilins kryddsättning var något annorlunda. Efter mitt besök på TL så har jag insett vad det var det smakade. Bränt! Mindre lyckat kanske.

Inga kommentarer: