lördag 20 december 2008

Blog n' run

Alldeles, alldeles strax ska nyvakna jag iväg och äta julbord på Gustavsberg VII, en ångbåt. Hyfsat trevlig frukost, den åker ut till Vaxholm och vänder och as far as julbord goes så känns den här ganska fräsch. Förresten, har det varit någon julbordshygienlarm i år??? Dessutom får lchf ta en liten julsemester idag, jag tänker dricka både cider OCH julmust, så det så, don't hate because I'm weak.
Bilder och mer kommer senare eller imorgon, beroende på om jag överlever. Och ett heltrevligt recept på äppel & vintoddy, minns inte receptet exakt, det var med i AoM förra året, men jag ska nog kunna höfta till det! Det är en liten parafras till Lisa.
Just det en till grej, var på traditionsenlig julmiddag igår hos mor o fars "bästisar" som varje år och åt julkorv med rotmos, jag åt ytterst lite mos. Men det jag skulle komma till var att de har en julservis och på alla tallrikar står det av någon outgrundlig anledning GÖD JUL.
En till grej, såg att Taffel hyllar Ris á la Malta men igår fick vi Saffranspannkaka och enligt mig så slår pannkakan riset!

GÖD JUL på er alla!

Inga kommentarer: