söndag 21 december 2008

Hjälp, hjulp, hjalp!!!

Mormor och Roland, Roland är min farfar, ska få tryfflar i julklapp av mig men jag vet inte vad jag ska smaksätta med. Och därför mina snälla, snälla läsare kan ni inte hjälpa mig att avgöra? Här är lite förslag.

Earl grey
Pepparkakskryddor
Hallonganache
Rom
Kaffe
Chili
Päronlikör
Lakrits
Lingon


Vad tycks? Men det blir nog inte chili, känner på mig att det kanske är lite väl annorlunda för dem. Annorlunda är ett ord som används i min familj när man vill uttrycka sitt ogillande över en maträtt men inte vill anklagas för att vara inskränkt eller elak. Speciellt är också ett bra ord.

*edit* Jag vet inte men det känns som om min hjärna har fastnat, jag kommer inte på nåt idag men nu kom fantasin igång. Glöggtryffel, hallon/lakrits, blåbär/vanilj, vitchoklad/passionsfrukt, vitchoklad/rosenvatten eller apelsinblomsvatten eller vitchoklad/rabarber.

Stort tack till Raz och Rebecca som återupplivade fantasin. Jag tror nog definitivt att det blir en earl greytryffel! Jag skulle vilja prova med körsbär på nåt sätt, ja körsbär kokta i lite rödvin och stjäranis! Där satt den, definitivt körsbären, tänk vad snabbt det kan gå när fantasin blossar upp.

4 kommentarer:

Raz sa...

Rom och chili. Två av mina favoritsmaker.

Apropå kråkmask. http://raz.blogg.se/images/2008/raz_behind_the_mask_24118900.jpg

Rebecca sa...

Alla de där är fantastiska smaker på ganache. Jag röstar för hallon eller earl grey. Eller om du skulle våga dig på rosmarin/apelsin... Det är en fullträff.

Raz sa...

http://raz.blogg.se/images/2008/raz_mask_24119205.jpg

Unknown sa...

Rosmarin/apelsin låter ju stört gott!