onsdag 3 februari 2010

Extra! Extra! Read all about it!

Häromveckan bloggade jag om köttfärsen på extrapris som blev till dumplings och nu har min toppenfina Coop gjort det igen! De rear ut kött och fisk med nära förestående bäst-före-datum, vå paket blandfärs, ett paket fläskfärs, ett paket kycklingklubbor och två rengbågslaxar, för 100 kr, slå det om ni kan!
Allt åkte in i frysen förutom fisken som ska fyllas och helstekas i ugn ikväll, sen blir det nog en kesoörtsås (en variant på den här gudomligt friska såsen*) och antingen spenat eller lite vitlöksfrästa champinjoner till. Dessutom ska jag göra kebaber från den fantastiskt heltäckande Bonniers Kokbok, de ska inte göras på extraprisfärs utan på köttfärs som redan är framme. Min kära syster som har haft lite svårt för att röra vid råa animaliska produkter hoppade baklänges när de små regnbågslaxarna plirade upp på henne, hihi.

Läs även om Extraprisjakten hos Fröken Dill.

* Ha! Jag var helt övertygad om att jag hade bloggat en helt fantastisk sås som jag "uppfann" förra året till fisk, den är frisk, syrlig, örtig med en ingrediens som gav en otippad szechaunpepparupplevelse på tungan. Men då ska den bloggas ikväll!

Inga kommentarer: