måndag 1 februari 2010

Vad ska jag äta till middag?

Bild lånad från Pop Art Generation

Nu lovar jag att receptet i nästa inlägg blir det sista "asiatiska" receptet på minst två veckor, nu går vi istället in i det lite mer italienska köket. Jag brukar inte göra veckomatsedlar, delvis för att jag faktiskt sällan har problem att komma på vad jag ska laga och improvisera, sen har jag inte barn eller ett extremt hektiskt liv som gör att jag behöver tidseffektivisera, trots det finns måltider oftast planerade i huvudet redan när jag plockar upp varorna i affären. Var skulle jag komma med det här då? Jo! Att jag har några idéer för veckan;

Tomatsoppa med rostade kikärter och ostkräm, stor favorit, så gott och barn brukar tycka om det!
Köttfärssås med någon slags grönsaks"pasta".
Ugnstekt falukorv med blomkålspuré och vitlöksfrästa svampinjoner.
Italienska köttbullar med Mikkans zucchini kanske och en salsa verde...
Något med gräddkokta endiver och parmesan, endiverätten är en av min mammas favoriträtter, jag hade oerhört svårt för beska smaker tills för bara några år sedan men nu... mmm.

Ja, så långt har jag kommit. I nästa inlägg kommer som sagt det sista receptet med mina Vietnam inspirerade favoritsmaker.

Inga kommentarer: