torsdag 21 januari 2010

Texas Long Horn

Jag åt 200 gr Ribeye utan pommes frites (men med majskolven trots att jag sa att jag inte vill ha den) med vitlökssmör, ostsås, Texas No Bean Chili och guaca. Vi tog även in en Queso Fundido, smält ost med chorizo (?), tortilla, gräddfil och salsa till, helt okej! Eftersom min mor är starkt färgad av att ha bott i Mexiko så klagar hon mer eller mindre på allt och det gör väl jag med men det här är Texmex och inte mexikansk mat, mamma tyckte om maten men det mesta åtföljdes av ett "Ja, det ska ju inte vara vitlök i guacan, chorizo i queson" osv.

Ostsåsen= Äcklig för sig men god med kött och vitlökssmör.
Vitlökssmöret= God, men hur svårt är det att göra vitlökssmör?
Texas No Bean Chili= God, lite underkryddad men god! Ingen styrka alls dock.
Guacan= URK! Smakade spackel.

Margaritan innan var god men smakade godis antagligen Lime Cordial. Amanda åt likadant som jag och mamma åt biff fajitas!


Amandas vänner tycktes tro att hon var i behov av en rejäl sockerchock igår på sin 25-årsdag! Jag, mamma och Amanda delade på denna tallrik efter maten, jag kan starkt rekommendera Gunnarsons jordgubbscheesecake, marängbakelsen var också därifrån, minttryfflarna längst ner var från NK och Catalanen vet jag inte var den kom ifrån. Hon fick även en bit princesstårta utöver den här digra skörden men den åt hon efter lunchen! Vi drack inte bubblet, vi drack te till. Men det var en hemskt trevlig idé, som iofs inte var vår att dela på tre/fyra bakelser istället för en tårta eller att köpa likadana bakelser till alla.

Inga kommentarer: