torsdag 18 mars 2010

Kylskåpsmysterier

Just nu jobbar jag som timvikarie på förskola, ibland blir det en hel vecka ibland en dag i vecken, igår jobbade jag och efter jobbet så var jag hundvakt åt mina föräldrars hund. Mina föräldrar har ett väldigt snyggt renoverat kök men de har aldrig nåt att äta... Eller så här, kylskåpet är fyllt av små spännande burkar, vita och gröna paket med god salami och skinka från Fine Food och grönsaker från Årstiderna. Jag hittade bla marmelad gjord på och med klementinhalvor i, blåbärssylt, ekologisk buffelmozzarella, ungersk gåslever, bresaola, Sanbittèr, 17 sorters senap (typ), lika många olika sorters inlagda grönsaker, kapris, maraschinokörsbär och champagne. Vad i sjuttsingen gör man av det, speciellt när man inte vet om mamma har planerat nåt speciellt för de oöppnade burkarna, de hade inte ens nåt surdegsbröd hemma och jag som var beredd att fuska liiite.
Det får en att inse att det krävs mer än ett fullt kylskåp för att laga mat. Vad är det onödigaste du har i kylskåpet eller har du något hemskt otippat i kylskåpet? Det behöver iofs inte vara så att det ovanligaste är det minst använda. Det konstigaste jag har i kylskåpet är en visdomstand som ligger i gin.

1 kommentar:

Fröken Dill sa...

När jag lånade en kompis lägenhet hittade jag en döskalle i skafferiet! (Tydligen en makaber present som hennes pappa, som är läkare, fått på 60-talet.)
Hälsar fröken Dill