tisdag 16 mars 2010

Något helt annat!


Om ni inte har läst Birgitta Höglunds Mat kommenderar jag över er dit nu! Hon har lagt upp ett recept på en lchf-ostkaka, jag dör! Efter en långhelg med födelsedagskalas och utgång med allt det innebär, öl, drinkar, fyllekäk, chips, (supergoda) räksmörgåsar och digestive kex med ädelost och vindruvor så känner jag mig tillbaka på, inte ruta ett kanske men ruta fem med kolhydratsdemoner som håller på att suga musten ur mig. Om jag har tur gör min kompis fuskscones till mig ikväll, dessförinnan blir det lax.... läskigt, jag har ju lite svårt för lax... men det är oftast äckligare i mitt huvud än vad det är när man äter det!

Jag kan för övrigt tipsa om att Crave på Hornstull har riktigt, riktigt goda baconburgare, veckans överraskning! Det hade jag aaaaldrig trott, alltså det är ju klart att det finns bättre baconburgare men för att vara en snabbmatskafeteria jämförbar med en grillkiosk så var det helt otroligt gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för den länken, Kristin ;)
Roligt att se en sån kommendering när jag tittar förbi hos dig.
Låter som du kan behöva en ordentlig portion ostkaka efter den helgen.
Krya på dig :)

Unknown sa...

Jag ska laga ostkaka ikväll!